Chirurgia stomatologiczna

Podejmiemy się każdego wyzwania z zakresu chirurgii stomatologicznej.

I nie zawiedziemy Państwa zaufania

Czym zajmuje się chirurgia stomatologiczna?

Zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej służą albo do wspomagania leczenia stomatologicznego i zachowania zęba – są to na przykład resekcje wierzchołków korzeni, hemisekcje, czyli usunięcie części zęba albo mają na celu eliminację ogniska chorobowego jakim może być ząb nienadający się do leczenia, ząb zatrzymany dający dolegliwości bólowe czy inna zamiana patologiczna, która może powstać w jamie ustnej. Zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej służą albo do wspomagania leczenia stomatologicznego i zachowania zęba – są to na przykład resekcje wierzchołków korzeni, hemisekcje, czyli usunięcie części zęba albo mają na celu eliminację ogniska chorobowego jakim może być ząb nienadający się do leczenia, ząb zatrzymany dający dolegliwości bólowe czy inna zamiana patologiczna, która może powstać w jamie ustnej. W naszym Centrum zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej są wykonywane przy użyciu nowoczesnego sprzętu (piezochirurgia, diatermia chirurgiczna, mikroskop zabiegowy, preparaty wspomagające gojenie – PRF, PRP) przez lekarzy specjalistów z zakresu chirurgii. Zabiegi są poprzedzone ultranowoczesną diagnostyką (tomografia komputerowa, rtg, mikroskop) tak żeby interwencja chirurgiczna była jak najmniej inwazyjna i jak najbardziej skuteczna. Poradzimy sobie z każdym problemem chirurgicznym a w sytuacji kiedy konieczna będzie poważniejsza interwencja nasi specjaliści z zakresu chirurgii szczękowo – twarzowej są na miejscu do Państwa dyspozycji.

Czy to boli?

Zabiegi są wykonywane w skutecznym znieczuleniu miejscowym, a dzięki wiedzy i doświadczeniu chirurgów je wykonujących ryzyko powikłań śródzabiegowych i niepowodzeń jest minimalne.

Istnieje możliwość leczenia chirurgicznego w znieczuleniu ogólnym czyli narkozie, w wybranych przypadkach lub na Państwa życzenie nasi specjaliści wykonają zabieg kiedy Państwo będziecie spali.

Jakie zabiegi wykonujemy?

Zabiegi chirurgii stomatologicznej wykonywane w naszej Klinice:

• leczenie przyczynowe i zachowawcze stanów zapalnych jamy ustnej
  • usuwanie (ekstrakcje) zębów zniszczonych próchnicowo
  • usuwanie (ekstrakcje) zębów ze wskazań protetycznych, ortodontycznych
  • usuwanie zębów po urazach i jednoczasowe wprowadzanie implantu stomatologicznego
  • ekstrakcje zębów po niepowodzeniu leczenia endodontycznego i jednoczasowe wprowadzanie implantu stomatologicznego
  • usuwanie korzeni zębów
  • operacyjne usuwanie zębów zatrzymanych
  • usuwanie ósemek
  • usuwanie zmian z błon śluzowych z badaniem histpatologicznym
  • implantacje
  • regeneracje kostne przed zabiegami protetycznymi i implantologicznymi
  • regeneracje tkanek miękkich przed zabiegami protetycznymi i implantologicznymi
  • podnoszenie dna zatoki szczękowej
  • pomoc w urazach zębów i tkanek jamy ustnej z natychmiastową odbudową zębów
  • uzupełnianie braków zębowych za pomocą implantów stomatologicznych
  • zamykanie połączeń ustno-zatokowych po usunięciu zębów w szczęce
  • przeszczepy dziąseł
  • leczenie recesji dziąsłowych
  • biopsje w zakresie tkanek miękkich o twardych jamy ustnej i twarzy
  • leczenie torbieli zębopochodnych i niezębopochodnych
  • resekcje wierzchołka korzenia zęba
Centrum chirurgii i estetyki twarzy specjalista chirurgii szczękowo-twarzowej

dr n. med. Ewa Zawiślak

specjalista chirurgii szczękowo - twarzowej

ósemka krok po kroku:

• zabieg usunięcia zęba ósmego odbywa się w znieczuleniu miejscowym wyłączającym doznania bólowe i temperatury dzięki czemu zabieg może być przeprowadzony bezboleśnie
  • przed rozpoczęciem zabiegu lekarz zawsze kontroluje stopień znieczulenia
  • czas trwania zabiegu waha się od 5 do 25 minut u specjalisty chirurgii szczękowo-twarzowej
  • jeżeli jest konieczność, rana zostaje zaopatrzona szwami chirurgicznymi
  • po zabiegu pacjent zostaje pouczony jak postępować w okresie pozabiegowym, zalecenia zostają też wydane na piśmie, zostaje umówiona wizyta kontrolna
  • wskazania do podawania leków po zabiegu lekarz ocenia indywidualnie, przez 1-2 dni wskazane są leki p/bólowe i p/zaplane, rzadko kiedy usunięcie zęba ósmego wymaga przyjmowania antybiotyku po zabiegu
  • warto się zaopatrzyć w zimne okłady, które w okresie pozabiegowym zminimalizują ryzyko powstania obrzęku i zmniejszą lokalny dyskomfort
  • w razie jakichkolwiek wątpliwości lub niepokoju należy skontaktować się z recepcją Centrum

Umów się na konsultację

Wyślij nam dane kontaktowe, a recepcja skontaktuje się z tobą w ciągu 24h roboczych.

Wysyłając formularz akceptujesz naszą politykę prywatności. Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych, aby spełniały wymogi europejskiego rozporządzenia RODO. Tutaj znajdziesz treść naszej nowej polityki prywatności.

© 2018 Centrum Chirurgii i Estetyki Twarzy. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: OSW Creative