1. Administratorem Danych Osobowych pacjentów jest Centrum Chirurgii i Estetyki Twarzy sp. z o.o. sp.k.
2. Na Inspektora Danych Osobowych zostaje powołany Szymon Przywitowski, z którym kontakt w sprawie ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw jest udostępniony przez e-mail: recepcja@chirurgiatwarzy.pl lub pisemnie pod adresem 53-329 Wrocław, Pl. Powstańców Śl. 1/112.
3. Pacjentom Centrum Chirurgii i Estetyki Twarzy sp. z o.o. sp.k. przysługują następujące prawa:
- prawo do informacji czy przetwarzamy Pana / Pani dane osobowe, a jeżeli odpowiedź będzie pozytywna, możliwość uzyskania dostępu do tych danych i otrzymania ich kopii po weryfikacji tożsamości,
- prawo do braku opłaty za pierwszą kopię przetwarzanych danych, wydanie kolejnych kopii odbywa się za odpłatnością
- prawo do korekty swoich danych,
- prawo pacjenta do bycia zapomnianym nie znajduje zastosowania wobec danych osobowych przetwarzanych na podstawie art.9 ust.2 lit.h RODO w szczególności wobec przetwarzania danych w ramach dokumentacji medycznej przez cały wymagany okres archiwizacji zgodny z art. 29 ust.1 ustawy o prawach pacjenta w zw. Z art. 17 ust.3 lit.b RODO,
- w przypadku, gdy dane przetwarzane są na podstawie zgody pacjenta, pacjent może zrealizować prawo do bycia zapomnianym w zakresie celu określonego w owej zgodzie,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych nie stosuje się w odniesieniu do Państwa danych osobowych przetwarzanych w celu udzielania świadczeń medycznych, a w szczególności w ramach dokumentacji dotyczących procedur medycznych możemy przetwarzać dane w dotychczasowym zakresie, ponieważ mogłoby to mieć negatywny wpływ na realizację owych,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. W każdej chwili mogą Państwo cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, edukacyjnych, naukowych, reklamowych – o ile taka zgoda została udzielona pisemnie. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Państwa zgody przed wycofaniem,
- udostępnienia dokumentacji medycznej na zasadach określonych w art 26 i 27 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 186 z późn. zm.),
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Jeżeli uważają Państwo, że przetwarzamy Wasze dane osobowe niezgodnie z prawem, mogą Państwo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Weryfikacja tożsamości przebiega przez okazanie przez Państwa dokumentu potwierdzającego tożsamość, zawierającego co najmniej zdjęcie, imię i nazwisko oraz PESEL, lub w przypadku jego braku, inny numer jednoznacznie identyfikujący Pacjenta. Dokumentami potwierdzającymi tożsamość są: dowód osobisty, legitymacja studencka, prawo jazdy, paszport. Utrwalenie informacji o weryfikacji następuje poprzez wpisanie do dokumentacji: daty dokonania weryfikacji tożsamości oraz dokumencie, na podstawie którego została ona dokonana, z jednoczesnym wskazaniem numeru/identyfikatora tego dokumentu (np. numer i seria dowodu osobistego).
5. W przypadku gdy w imieniu Pacjenta małoletniego występuje jego przedstawiciel ustawowy, to tożsamość tego Pacjenta może być potwierdzona przez przedstawiciela ustawowego na drodze oświadczenia i okazania dowodu tożsamości przez przedstawiciela ustawowego. Utrwalamy informację o dacie dokonania weryfikacji oraz dokumencie przedstawiciela ustawowego, na podstawie którego została ona dokonana.
6. W celu realizacji Państwa praw proszę o skierowanie żądania pod adres e-mail: recepcja@chirurgiatwarzy.pl lub nr tel.: 71 781 22 67. Prosimy pamiętać, że przed realizacją Państwa oczekiwań jesteśmy zobowiązani do upewnienia się, czy żądanie na pewno pochodzi od Państwa, w związku z czym dokonamy identyfikacji pytając o dane, które są unikalnym wyróżnikiem. Jeżeli owa weryfikacja tożsamości nie zostanie pomyślnie przeprowadzona będziemy musieli prosić Pana/Panią o osobiste odwiedzenie naszego centum w celu potwierdzenia i prawidłowej identyfikacji, dopiero wtedy żądanie będzie podlegało realizacji.
7. Podanie przez Pana / Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z §1 i §2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 2069), oraz z art.25 i 24 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 186 z późn. zm.).
8. Jeżeli Państwo nie podadzą nam danych osobowych nie będziemy niestety mogli udzielić Państwu świadczeń leczniczych.
9. Zgoda pisemna dotycząca przetwarzania danych osobowych w celu reklamowym, marketingowym, edukacyjnym lub naukowym jest dobrowolna.