Dermatochirurgia

Dermatochirurgia jest działem medycyny zajmującym się chirurgicznym leczeniem chorób skóry i tkanki podskórnej.

Najczęściej wykonywane zabiegi to usuwanie znamion barwnikowych, torbieli zastoinowych (np. kaszaków), guzów łagodnych (włókniaki, tłuszczaki) oraz nowotworów złośliwych skóry. Zabiegi przeprowadzane są w znieczuleniu miejscowym. Rany zaopatrywane są przy pomocy szwów i/lub plastrów steril strip w sposób minimalizujący powstawanie blizny.

W naszym Centrum specjalizujemy się w zabiegach w obrębie skóry twarzy, szyi oraz skóry owłosionej głowy.

Jak należy przygotować się do zabiegu z zakresu dermatochirurgii?

• zaleca się planowanie zabiegów w czasie wolnym od długich wyjazdów i forsownego wysiłku fizycznego, przynajmniej do ustalonej wizyty kontrolnej i usunięcia szwów (zwykle 1-2 tygodnie po zabiegu)
  • u kobiet nie jest zalecane wykonywanie zabiegów chirurgicznych bezpośrednio przed lub w pierwszych dniach miesiączki
  • w przypadku pojawienia się cech infekcji (np. górnych dróg oddechowych), zalecane jest przełożenie terminu zabiegu na okres po ustąpieniu objawów choroby
  • NIE zaleca się na 5-7 dni przed zabiegiem przyjmowania leków upośledzających krzepliwość krwi np. Acard, Polocard, Aspirin, Polopiryna itp. lub innych antykoagulantów (np. Warfin, Pradaxa). Jeśli nie możesz przerywać ich stosowania, konieczna jest konsultacja z lekarzem prowadzącym (np. kardiologiem) i okresowa zmiana leku na czas okołozabiegowy
  • u osób ze zwiększoną skłonnością do krwawień i powstawania krwiaków (siniaków) zaleca się wykonanie przed zabiegiem badań krwi: morfologia, czasy krwawienia i krzepnięcia
  • w przypadku wykonywania zabiegów w okolicy owłosionej (np. na udach lub podudziach) zalecane jest ogolenie okolicy usuwanej zmiany chorobowej z marginesem ok. 5 cm. Golenie należy wykonać na dobę przed planowanym zabiegiem. Pozwoli to uniknąć bólu podczas zmian opatrunków (związanych z „depilacją” miejsca oklejonego opatrunkiem). Uwaga: zalecenie to nie dotyczy skóry owłosionej głowy!
  • osobom ze skłonnością do opryszczki wargowej zaleca się stosowanie profilaktyczne doustnego acyklowiru (np. Heviran, Hascovir) przez 4-5 dni przed zabiegiem, szczególnie w zakresie twarzy i okolicy ust
Łukasz

prof. dr hab. n. med. Łukasz Krakowczyk

specjalista chirurgii ogólnej i onkologicznej
kierownik zespołu chirurgii rekonstrukcyjnej

Pacjenci często decydują się na usunięcie zmian skórnych ze względów estetycznych. Należy jednak pamiętać, że szczególnie w miejscach narażonych na działanie światła słonecznego obecność zmian skórnych może być początkiem poważniejszej choroby.

Tylko wycięcie zmiany i jej ocena pod mikroskopem daje nam pewność z czym mamy do czynienia.

Umów się na konsultację

Wyślij nam dane kontaktowe, a recepcja skontaktuje się z tobą w ciągu 24h roboczych.

Wysyłając formularz akceptujesz naszą politykę prywatności. Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych, aby spełniały wymogi europejskiego rozporządzenia RODO. Tutaj znajdziesz treść naszej nowej polityki prywatności.

© 2018 Centrum Chirurgii i Estetyki Twarzy. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: OSW Creative